Kad autobuss kavē…

Periodiski saskaros ar to, ka maršruta Nr. 21 autobuss plkst. 9.14 no rīta (pieturā «Supernetto»), braucot uz centru, kavē 7–10 minūtes vai par dažām minūtēm apsteidz grafiku. Līdz ar to ir diezgan grūti plānot savu laiku. Tas arī liek nervozēt. Kurp var zvanīt šādās neskaidrās situācijās un kurš kontrolē autobusu kustības grafika korektu ievērošanu?
SIA «Rēzeknes Satiksme» mums paskaidroja, ka autobusa kavēšanās par dažām minūtēm ir pieļaujama. Tam var būt dažādi iemesli, piemēram, sarkanā gaisma vairākos luksoforos, liels gaidošo pasažieru daudzums pieturvietās, apstākļi ceļā utt. Katrs konkrēts gadījums tiek izskatīts atsevišķi.
Uzņēmuma IT speciālists Viktors Borcovs norādīja, ka 7–10 minūšu kavēšanās ir daudz, savukārt ir galīgi nevēlama situācija, kad autobuss ierodas pieturā pirms grafikā noteiktā laika.
Autobusu ierašanās laiku noteiktās pieturās pārbauda kontrolieri, tāpat transporta vienību kustībai sekot līdzi ļauj GPS sistēma. Arī pašam šoferim jāuzņemas atbildība par grafika ievērošanu.
Ja «neskaidrā situācijā» fiziski atrodaties pieturā, uzzināt par autobusa atrašanās vietu var, zvanot SIA «Rēzeknes Satiksme» dispečeram pa tālr. 25697222. Pasažieru jautājumiem, sūdzībām, pretenzijām, ierosinājumiem un vēlmēm ir domāta e-pasta adrese rezeknessatiksme@rezekne.lv. Ja vēlaties noskaidrot noteiktas situācijas apstākļus, elektroniskajā vēstulē vēlams norādīt autobusa ierašanās laiku, pieturvietu, maršruta numuru un savu kontaktinformāciju.
Visas sūdzības tiek izskatītas un, ja noskaidrojas, ka kustības grafika neievērošana notika tikai šofera vainas dēļ, uzņēmuma pārstāvji atbilstoši rīkojas.
Jekaterina SMOLICKA (“Rēzeknes Vēstnesis”)