SIA „Rēzeknes Satiksme”: atbilstība standartiem
Saskaņā ar Rēzeknes pilsētas domes un SIA „Rēzeknes Satiksme” noslēgto līgumu par pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu pilsētā, uzņēmumam bija jāiziet sertifikācija trijos standartos: transporta pārvadājumu kvalitāte, darba aizsardzība un ekoloģija, procesu un dokumentācijas vadība (EN 13816, OHSAS 18001 и ISO 14001, ISO 9001).
Tas ir diezgan atbildīgs uzdevums, un uzņēmuma speciālisti ilgāk par pusgadu rūpīgi gatavojās auditam, kuru veica kompānija „Bureau Veritas”.
Piemēram, maija beigās tika pārbaudīta un izvērtēta integrētā vadības sistēma, vadītāju un administrācijas darbinieku apmācības metodes, dažādu procesu realizācijas rokasgrāmatu un instrukciju esamība un uzturēšana utt. SIA „Rēzeknes Satiksme” IT tehnoloģiju speciālists Viktors Borcovs norāda, ka visu uzņēmuma procesu aprakstam ir būtiska nozīme, tas ļauj novērst nevajadzīgas manipulācijas, izpildīt noteiktus uzdevumus precīzi, loģiski, secīgi un, galvenais, saskaņā ar noteikumiem. Lai visa vadības sistēma darbotos korekti, jāparūpējas par visām kopējā procesa detaļām.
Runājot par ekoloģiju, SIA „Rēzeknes Satiksme” var nosaukt par „zaļāko” pasažieru pārvadātāju ne tikai Rēzeknē, bet arī Latvijā. Mūsu uzņēmums ir vienīgais ar pilnībā atjaunotu autoparku, kurā ir autobusi ar EURO 6 ekodzinēju. Būtiski ir arī tas, ka nekādas citas piezīmes vai aizrādījumi par darba aizsardzību, bīstamo atkritumu utilizāciju un citiem ekoloģijai draudzīgiem pasākumiem no auditoriem netika saņemti.
Lai novērtētu sniegto pakalpojumu kvalitāti, tika veikta iedzīvotāju aptauja, kuras datu analīzē palīdzēja Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija. Aptaujā piedalījās 755 respondentu no Rēzeknes un novada, no tiem 661 cilvēks izmanto sabiedrisko transportu, tostarp arī SIA „Rēzeknes Satiksme” pakalpojumus. Aptaujā pasažieriem piedāvāja novērtēt uzņēmuma sniegto pakalpojumu kvalitāti vairākās kategorijās: informācijas pieejamība, autobusu kustības grafiks, tīrība salonos, drošība, autobusu kustības laiks, biļešu iegāde un šoferu attieksme. Pētījuma rezultāti liecina, ka augstāko vērtējumu cilvēki piešķīra biļešu iegādes pieejamībai un šoferu attieksmei. Savukārt viszemāk pasažieri novērtēja autobusu kustības laiku.
Pasažieri pauda arī savus priekšlikumus pasažieru pārvadājumu kvalitātes uzlabošanai un pakalpojuma pieejamībai, proti, uzsvēra nepieciešamību ieviest papildu reisus arī vēlākās vakara stundās un vakara koncertu GORĀ norises laikā utt. Tā kā pakalpojumu pasūta Rēzeknes pilsētas pašvaldība, visas klientu piezīmes tiks nodotas domes Pasažieru pārvadājumu plānošanas konsultatīvā padomē.
Nobeigumā jāsaka, ka ar sertifikācijas procesu saistītajam centīgajam darbam bija veiksmīgs rezultāts. SIA „Rēzeknes Satiksme” atbilst visiem trijiem standartiem, turklāt pārbaudes procesā auditori arī nepauda nekādus būtiskus aizrādījumus.
Jekaterina SMOLICKA
“Rēzeknes Vēstnesis”, Nr. 49